Новото MINI John Cooper Works ни лиши от „ръчката“

Поне 4-цилиндровият двигател предлага повече въртящ момент

Пламен Георгиев,
MINI John Cooper Works

MINI

М ина само седмица от появата на първия електрически John Cooper Works. Но, ако сте фен на добрия стар ДВГ, MINI предлага JCW и на бензин, като хечът и кабриолетът запазват 2,0-литровия 4-цилиндров турбо двигател, но в конфигурацията има някои промени.

Ето и добрите новини. Двигателят B48 с баварски корени сега генерира 380 Нм въртящ момент, което е увеличение с 60 Нм спрямо предходния модел. Мощността е останала непроменена, което означава, че към предната ос се предават 231 к.с.

Лошата новина е свързана с факта, че ръчна скоростна кутия вече не се предлага за JCW. Предходният John Cooper Works се предлагаше с три педала до края на жизнения цикъл на модела, докато кабриото изгуби педала за съединителя преди няколко години. Новото поколение идва директно с автоматична трансмисия с двоен съединител.

MINI

Тривратият хотхеч ускорява до 100 км/ч за 6,1 секунди, кабриолетът прави същото за 6,4 сек. Максималната скорост е съответно 250 и 245 км/ч.

Що касае дизайна, моделът се отличава от пакета JCW по допълнителните въздуховоди отпред с нови вертикални червени ивици. Отзад имаме централно монтиран ауспух и повече вертикални рефлектора, макар червените акценти да са запазени само за хечбека. Друга разлика между хеча и кабриото е дизайнът на стоповете.

MINI предлага хечбека с 11 цвята, които може да се комбинират с червен или черен покрив и капаци на огледалата. Покривът при кабриото се сгъва за 18 секунди при скорост до 30 км/ч.

MINI John Cooper Works MINI